svarta hål?

Kan tyvärr inte se tillbaka till helgen för att se vad som egentligen hänt, då det endast är ett stort svart tomrum.Ett efterlängtat inlägg om vad som hänt under påskhelgen är tyvärr bara att glömma. Det ända positiva med den här helgen är väl att jag äntligen har förstått vad svarta hål är.
Efter flera år i skolan där lärare försökt förklara för mig att svarta hål är ett objekt i rymden, så kan jag nu konstatera att det är helt fel.Ett svart hål är när de förflutna dagarna bara känns som en svart deg,en dimma som man inte kan tyda någonting ur.
Denna dimma la sig som ett täcke över min hjärnhinna redan i torsdagseftermiddag och släppte nu, för bara några timmar sedan. Efter några yrvakna o smått förvirrade timmar så börjar jag nu återhämta mig ur mitt dåliga tillstånd.


 


Kommentarer
Postat av: Oskar

Rymden är fruktansvärd fascinerande! Det finns ju typ en miljard biljoner stjärnor. Den närmsta galaxen Andromeda ligger "bara" ca 2 miljoner ljusår från våran. Det absolut största föremålet som forskare har hittat i rymden är Kvasar. Dessa är typ en miljon ljusår lång eldlåga som åker omkring i universium.

2008-03-24 @ 16:32:31
URL: http://thegameboy415.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0